Kategorier
Elbil

Dag 9 – Eibergen til Marne-la-Valée

Del 1 – Eibergen til Oosterhout

Første stop i Oosterhouten. 6 Ionity-standere, masser af åbne Tesla-standere (max 30 min) og nogle Allego.

Vi ladede med Juicepass på Ionity, da de bare har virket de andre steder vi har brugt dem.

På vejen hertil så vi stort set ladere på alle rastepladser. De er ikke skiltet separat med “ledningssymbol”. Primært Fastned og også nogle Shell Recharge lynladere.

Vi har kørt ret økonomisk på vej hertil, da der er 100 km/t begrænsning i Holland mellem 6-19.

Det er ikke gået så stærkt her. Omkring 45-50 kW. Men vi ankom også med 33%

Del 2 – Oosterhout til Wetteren Noord (Belgien)

(Opdateres…)

Ankom med 29%. Forudsigelsen fra ABRP var 22% da vi tog afsted (og endnu mindre da vi først planlagde).

Betalingstoilet, €0,50 – både kort og mønter.

Starbucks og Deli by Shell. Masser af sandwiches og dyr varm mad. €58,50 måtte vi af med for 3 burgere med fritter og sodavand.

Del 3 – Wetteren Noord til Baralle (Frankrig)

(opdateres) Ankomst med 39%. Vi kunne nok have sparet et ladested undervejs, når vi har så meget tilbage.

Fint toiletforhold. Eneste elbil på pladsen til 2 Ionity-lynladere samt en hurtiglader.

ABRP sendte os på en lille omvej for at nå laderen.

Betalingsmotorvej.

Del 4 – Baralle til Saint-Witz

Ankomst ca. 26% mod forventet 22%. Endnu en Ionity-lader. Laderen ligger på parkeringspladsen hos et Novotel-hotel.

Vi spillede cool og gik bare ind på hotellet som om vi vidste hvad vi lavede og så straks toiletterne…

På vej ud til bilen fik jeg først en besked fra Juicepass, dernæst MyPeugeot om at opladningen var afbrudt. Så godt at vi ikke gik til McDonald’s som vel lå en lille km penge væk.

Bortset fra den ene afbrydelse har Ionity bare fungeret, og for det meste ret hurtigt (efter min skala…)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *